close

I Am Alive

 

feat. Jason Mraz 傑森瑪耶茲
作詞:林俊傑、JASON THOMAS MRAZ、Michael Natter、Nancy Natter
作曲:林俊傑、JASON THOMAS MRAZ
編曲:林俊傑
演唱:林俊傑
專輯:新地球

 

 


 

 


When I fear the sky might fall; and no one will hear my call/I take a breath and see; I've all the strength I need/Days won't be the same; Everything will change/Even mountains over time; must get redefined/I know,I know–life's worth living/I Keep on,I keep on giving/I'm giving it all I got; Giving it my best shot/I Get up,get up–and keep on trying; There is no shame in crying/Yesterdays are gone; I have what it takes/I have what it takes–to hold on/I am brave and strong; I am every song/I am here to shine; And I'm not afraid to fly/I am loveable; I am invincible/I am tough enough; And I'm ready to catch the falling sky/I am alive/I am alive/Yes I am/The wind is in my face; and I'm feeling out of place/It's me against the entire human race; I know the dreams I chase/They will not be erased; They are my saving grace/I'm gonna make it/I know,I know–life's worth living/I keep on,I keep on giving/I'm giving it all I got; Giving it my best shot/I get up,get up–and keep on trying;There is no shame in crying/Yesterdays are gone; I have what it takes/I have what it takes–to hold on/I am brave and strong; I am every song/I am here to shine; I'm not afraid to fly/I am loveable; I am invincible/And I am tough enough; And I'm ready to catch that falling sky/I am brave and strong; I am every song/I am here to shine; I'm not afraid to fly/I am loveable; I'm invincible/And I am tough enough; And I'm ready to catch the falling sky/I am alive/I am alive/I am alive/Yes I am

歌詞來自《新地球》歌詞本(排版是照著歌詞本的印刷排版)

 

當我擔心天將塌下 沒人能聽見我呼求 我就吸一口氣靜默 其實我早已擁有所需之力 日子將會不同 萬事也將更迭 山群歷經歲月 也將重新定義 我知道,我知道 生命值得存在 我繼續 繼續給予著 給予我所有的 給予我最好的 我起身,我起身 再努力嘗試 哭泣並不算什麼 昨日已逝 而今我擁有力量 繼續堅持下去 我勇敢又堅強 我是所有歌頌 我存在是為了發光 而我無懼於飛翔 我是值得愛的 我是無所畏懼的 我是夠堅強的 我已準備好接住 將塌下來的天 I am alive I am alive Yea,I am 風打在我臉上 我感覺心無歸屬 獨力對抗著全人類 我知道我追尋的夢想 他們不會被抹滅 那是救贖我的恩典 我終將實現夢想 我知道,我知道 生命值得存在 我繼續 我繼續給予著 給予我所有的 給予我最好的 我起身,我起身 再努力嘗試 哭泣並不算什麼 昨日已逝 而今我擁有力量 繼續堅持下去 我勇敢又堅強 我是所有歌頌 我存在為了發光 而我無懼於飛翔 我是值得愛的 我是無所畏懼的 我是夠堅強的 我已準備好接住 將塌下來的天 我勇敢又堅強 我是所有歌頌 我存在為了發光 而我無懼於飛翔 我是值得愛的 我是無所畏懼的 我是夠堅強的 我已準備好接住 將塌下來的天 I am alive I am alive Yea,I am I am alive I am alive Yea,I am

中文歌詞來自官方MV

 

§

很喜歡很喜歡這首

話說回來,俊傑專輯裡的英文歌
基本上我都很愛(純英文的那種,不是同曲不同詞)
像是〈Now That She's Gone〉〈Cinderella〉〈One Shot〉
都很棒!

這首歌給人一種很清新的感覺
此外MV也很棒
手繪風格 滿滿的環保

arrow
arrow

    陳小柯 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()